اخبار موسیقیموسیقی ایران

کیهان کلهر: دور می‌بینم کس دیگری به بلندای مسندی که او بر آن تکیه زده برسد

آهنگ‌ساز و نوازنده‌ی برجسته‌ی کمانچه بار دیگر از یارِ دیرینش گفت کیهان کلهر: دور می‌بینم کس دیگری به بلندای مسندی که او بر آن تکیه زده برسد

کاکو موزیک- «کیهان کلهر» -آهنگ‌ساز و نوازنده برجسته‌ی کمانچه- که پس از درگذشتِ استاد «محمدرضا شجریان» جمله‌ی «جان از تنِ آواز رفت» را نوشت؛ بارِ دیگر در رثای یارِ قدیم خود یادداشتی را منتشر کرد و در آن به این مساله اشاره کرد که: «اگر هزار چشم داشتم و هزار چشمه‌ی اشک روان، این داغ که بر قلبم نشسته را سرد نمی‌توانستم کرد.»

او در ادامه‌ی پیام خویش نوشته است: «نه، درد فراق و فقدان «محمدرضا شجریان» را به کلام نخواهم آورد، اما شرح زیستنش را چرا. بعید و دور می‌بینم کس دیگری، به بلندای مسندی که او بر آن تکیه زده برسد. مسندی که ارکانش اگرچه طی هجوم و تاخت و تاز یونانیان و اعراب و مغولان و جاهلان و متعصبان از گذشته تا امروز بارها لرزیده، اما هنوز پابرجاست. مسندی که بر قلبهای مردم این خاک استوار است.

همه داغدارند، من نیز، اما بر این مرگ اشک نمی‌ریزم چرا که او زندگی را به زیباترین صورت زندگی کرد. نسل آینده‌ی اهل فرهنگ و خصوصا دلدادگان آواز ایرانی از درخت تناوری چون شجریان جوانه میزند همانطور که او بر ریشه‌های عمیق فرهنگ کشورمان جوانه زد و طی راهی پر مشقت رشد کرد و سر به آسمان سایید.

همه ما به اقبالِ این هم‌عصری بسیار ازو اموخته‌ایم، اما سلوک و رفتاری که ما پس از مرگ او می‌کنیم مبیّن این خواهد بود که شجریان چه اثری در مردم و مخاطبانش گذاشته است.»

درخواست حذف خبر:

«مجله اینترنتی کاکو موزیک» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت musicema.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «کاکو موزیک» بوده و سایت «کاکو موزیک» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه در مورد انتشار این خبر انتقاد یا پیشنهادی دارید لطفاٌ کد خبر را به همراه موضوع به آدرس ایمیل report@kako-music.ir ارسال فرمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «کاکو موزیک» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

به این خبر امتیاز دهید

User Rating: 0.04 ( 159 votes)

سجاد معصومی جانی آبادی

سجاد معصومی جانی آبادی، متولد دهه هفتاد در استان فارس است. وی مدیر مسئول و بنیان گذار رسانه موسیقی کاکو موزیک، مجله اینترنتی موسیقی کاکو موزیک، خبرگزاری کاکو نیوز، طراحی سایت و گرافیک کاکو دیزاین و آکادمی نخل می باشد. همیشه اون تغییری باش که میخوایی تو دنیا ببینی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا