آگهی

سبک  آهنگ های محلی و فولکلور از دید آی ریتم

آهنگ های محلی در هر منطقه به سلایق آن ناحیه و منطقه ساخته شده است و مردم هر منطقه آن نیز علاقه مند شدید به سبک موسیقی خودشان می باشند. آی ریتم که مرجعی مناسب در تولید و انتشار آهنگ در ایران می باشد این بار به جمع آور اطلاعاتی از این قبیل پرداخت تا بدین گونه بتواند کمکی به ما در شناخت موسیقی محلی داشته باشیم.

شناخت موسیقی محلی

آهنگ محلی در محتوای خود متنی با لهجه و گویش آن منطقه را دارد به عنوان مثال شما اگر به منطقه شمال ایران سفر کنید قطعا با لهجه های مازنی و گیلانی آشنا می شوید که این گویش در موزیک هایشان نیز رواج دارد. هم چنین ساز بند آن ها نیز به گونه ای می باشد که تا حدی زیاد توسط خود آن منطقه ساخته شده است همانند ساز دو تار در کرمانجی ها و یا ساز پرکاشن تیمپو در جنوب ایران و بندرعباس. پس هر ناحیه موزیک محلی مخصوص به خودش را دارد. هر چه قدر شناخت بیشتری نسبت به آهنگ های محلی داشته باشیم بیشتر می توانیم به قدرت آن پی ببریم.

اهمیت آهنگ محلی

آهنگ های محلی در واقع یک نوع سوغات آن منطقه به شمار می روند. پس برای مردم آن منطقه نیز بسیار اهمیت دارد. شما بنگرید اگر موزیک محلی ایران که در جهان زبان زد و خاص می باشد و ساز های اصیلی همچون تار و عود و .. را داریم نبودند! آن وقت زبان موسیقی ایران حرفی هم در جهان برای گفتن نداشت. پس به تلاش و کوشش موسیقی دان های کشور هم اکنون در جایگاه بسیار فاخر و جذاب در جهان قرار گرفته ایم.

انواع سبک موسیقی محلی

۱. موزیک خراسانی

این دسته از آهنگ ها بیشتر مضمون افسانه ای و اساطیری عاشقانه دارند و در دستگاه های موسیقی ایرانی نیز ساخته می شوند. مشهور ترین های این دسته نیز موزیک های کرمانجی، ترشیزی، تربت جامی می باشند.

۲. موزیک ایلامی

نام دیگر این موزیک ها همان کردی می باشد که سال های بسیاری را در ایران سپری کرده و قدمت بسیار زیادی دارند. این موزیک ها نیز بیشتر آمیخته با عوامل طبیعی مثل ابر و باد و مه و خورشید و … اینا می باشند.

۳. موزیک ترکمنی

این موزیک ها نیز بسیار قوی و جذاب تستند و به نوعی نماد ترکمن می باشند. این موزیک نیز ساز بندی بسیار جذابی را در خود دارند.

۴. موزیک سیستانی

بیشتر شبیه به موزیک های هندی البته با تمایز های بسیاری هستند.

۵. موزیک شمال

این دسته نیز خود شامل موزیک های مازنی و گیلکی و .. می شوند.

۶. موزیک های لری

از اخلاق و مهربان لر های عزیز در موسیقی هایشان نیز رواج دارد.

۷. موزیک های ترکی آذری

در آذربایجان نیز سبک موسیقی محلی به گونه ای آمیخته با موزیک های ترکی و به زبان شیرین این منطقه می باشد.

و..

برای دانلود جدید ترین موزیک های محلی نیز می توانید به سایت آی ریتم مراجعه نمایید و با کیفیت عالی بهترین موزیک های روز دنیا را دریافت نمایید.

اگر علاقه مند به موزیک های محلی باشید خودتان نیز می توانید دست به کار بشوید و در زمینه شناخت آهنگ علم خود را بالا برده و به عنوان یک نوازنده و یا خواننده فعالیت داشته باشید. همین کار نیز باعث خواهد شد شما شناخت بهتری پیدا کنید و حتی از این راه برای خود کسب درآمد کنید. یکی از بهترین راه های شناخت آهنگ های محلی نیز ورود به آن است.

 

سجاد معصومی جانی آبادی

سجاد معصومی جانی آبادی، متولد دهه هفتاد در استان فارس است. وی مدیر مسئول و بنیان گذار رسانه موسیقی کاکو موزیک، مجله اینترنتی موسیقی کاکو موزیک، خبرگزاری کاکو نیوز، طراحی سایت و گرافیک کاکو دیزاین و آکادمی نخل می باشد. همیشه اون تغییری باش که میخوایی تو دنیا ببینی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا