اخبار موسیقیموسیقی ایران

«احسان صدیق» برای ساخت موسیقی متن فیلم «جنبل» جایزه گرفت

در پنجمین دوره از جشنواره‌ی فیلم زنان رم

«احسان صدیق» برای ساخت موسیقی متن فیلم «جنبل» جایزه گرفت

رسانه خبری تحلیلی کاکو موزیک : در پنجمین دوره از جشنواره‌ی فیلم زنان رم که امسال به صورت تلفیقی از رویدادهای حضوری و مجازی برگزار شد، «احسان صدیق»، آهنگساز و سرپرست گروه «کوارتت کاسته»، برای ساخت موسیقی متن فیلم «جنبل» جایزه‌ی بهترین موسیقی فیلم را از این جشنواره‌ دریافت کرد.این جشنواره‌ی بین‌المللی که هر ساله در کشور ایتالیا برگزار می‌شود، امسال با نگاهی ویژه به آثار فیلمسازان ایرانی به صورت آنلاین برگزار شد. فیلم «جنبل» به کارگردانی «هادی کمالی مقدم» و «مینا بزرگمهر» مستندی داستانی درباره‌ی خیالات مردم مناطق جنوبی ایران و برگرفته از ناخودآگاه جمعی ساکنان این منطقه و دیگر مناطقی است که مردم آن در حاشیه‌ی دریاها زندگی می کنند و موضوعاتی مثل عشق و طی طریق برای رسیدن به آن را در برمی‌گیرد.

«احسان صدیق» آهنگساز و نوازنده‌ی گیتار الکتریک درباره‌ی ایده‌ی اولیه‌ی شکل‌گیری موسیقی متن فیلم «جنبل» گفت: «روایت داستانی این فیلم درباره جنوب ایران بود و من تصمیم گرفتم موسیقی آن را خارج از فضای مرسوم موسیقی جنوب طراحی کنم چرا که اعتقاد دارم در کنار روایت داستان، موسیقی فیلم به مثابه یک دوئت رفتار می‌کند که علاوه بر داشتن شخصیتی مستقل در خدمت روایت داستان نیز قرار می‌گیرد.»

این آهنگساز در ادامه با اشاره به نقش روایت‌گری موسیقی متن در فیلم، افزود: «من صرفا قصد روایت موسیقی جنوب ایران را نداشتم چون به نظرم ساخت موسیقی فیلم با ابزار و حال و هوای جغرافیایی که در آن فیلم ساخته می‌شود کاری ساده و پیش پا افتاده است که در سلیقه من نیست. به همین دلیل برای ساخت موسیقی فیلم «جنبل» به سراغ یک موسیقی تجربی رفتم و تلاش کردم تا به کمک سازهای بومی و غیر بومی روایت موسیقی را انجام دهم.»

در جشنواره بین‌المللی فیلم زنان در رم ایتالیا امسال علاوه بر نمایش فیلم «جنبل»، فیلم‌هایی مثل «بنفشه‌ی آفریقایی» ساخته‌ی «مونا زندی» نیز به نمایش درآمد و جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره به این فیلم رسید. «مادر زمین» به نویسندگی و کارگردانی «مهناز افضلی»‌ تقدیر ویژه جشنواره را دریافت کرد و «خرامان» ساخته «آرش اسحاقی»‌ تقدیر ویژه هیات داوران را کسب کرد.

درخواست حذف خبر:

«مجله اینترنتی کاکو موزیک» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت musicema.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «musicema.com» بوده و سایت «کاکو موزیک» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه در مورد انتشار این خبر انتقاد یا پیشنهادی دارید لطفاٌ کد خبر را به همراه موضوع به آدرس ایمیل report@kako-music.ir ارسال فرمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «کاکو موزیک» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

منبع
موسیقی ما

سجاد معصومی جانی آبادی

سجاد معصومی جانی آبادی، متولد دهه هفتاد در استان فارس است. وی مدیر مسئول و بنیان گذار رسانه موسیقی کاکو موزیک، مجله اینترنتی موسیقی کاکو موزیک، خبرگزاری کاکو نیوز، طراحی سایت و گرافیک کاکو دیزاین و آکادمی نخل می باشد. همیشه اون تغییری باش که میخوایی تو دنیا ببینی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا