اخبار موسیقیموسیقی جهان

درآمد موسیقی Music H1 2021 از 400 میلیون دلار فراتر می رود زیرا جریان پخش می شود

رسانه خبری تحلیلی موسیقی کاکو موزیک : بر اساس این گزارش ، درآمد موسیقی لاتین در ایالات متحده در نیمه نخست سال 2021 نسبت به سال گذشته 36.6 درصد افزایش یافته است گزارش تازه منتشر شده از RIAA ، برای 407.4 میلیون دلار درآمد در H1 2021 – یا حدود 62 درصد از کل درآمد موسیقی لاتین 2020.

بر اساس تحلیل RIAA ، درآمد موسیقی لاتین وابسته به استریم 37.3 درصد از نیمه اول سال 2020 افزایش یافت و به 393.1 میلیون دلار رسید – تقریبا 96.5 درصد از کل درآمد این فضا. در این رشد مداوم جریان دو رقمی ، درآمد حاصل از اشتراک موسیقی پولی سالانه 41.4 درصد افزایش یافت و به حدود 278.5 میلیون دلار رسید.

برای مرجع ، گزارش RIAA جداگانه یک ماه قبل نشان می داد که صنعت موسیقی وسیع تر ایالات متحده 27 درصد رشد سالانه را در طول نیمه نخست سال 2021 تجربه کرده است ، از جمله افزایش 26 درصدی سالانه پخش آنلاین ، که 84 درصد از کل درآمد را به خود اختصاص داده است. اشتراک های پولی پخش شده در صنعت موسیقی وسیع تر ایالات متحده با نرخ رشد پخش جریانی مطابقت داشته و درآمد 26 درصدی بیشتری را در H1 2021 نسبت به H1 2020 ایجاد کرده است.

اگرچه به تجزیه و تحلیل نیم ساله موسیقی لاتین باز می گردیم ، پخش تبلیغات با پشتیبانی از تبلیغات 30.2 درصد درآمد سالانه را در طول H1 2021 ، با 77.4 میلیون دلار درآمد کلی به ارمغان آورد. قابل توجه است که این رقم تقریباً 19 درصد از کل درآمد موسیقی لاتین ایالات متحده را نشان می دهد ، که از نظر سهم پخش کننده تبلیغات در صنعت موسیقی داخلی گسترده تر در سه ماهه اول و دوم دوم سال 2021 بیشتر است.

دیجیتال و سفارشی خدمات رادیویی که درآمد موسیقی موسیقی لاتین آنها در سال 2020 اندکی کاهش یافت ، 9 درصد باقی مانده از درآمد پخش موسیقی لاتین در ژانویه و ژوئن 2021 را با 37 میلیون دلار – 24 درصد جهش سالانه – تأمین کرد.

سرانجام ، در مورد آمار RIAA موسیقی لاتین H1 2021-که شامل “برآوردی برای هر دو گروه اصلی موسیقی و پخش مستقل لاتین” است-درآمد حاصل از فرمت های فیزیکی حتی 77 درصد در سال افزایش یافت و به 2.7 میلیون دلار رسید. سی دی ها نسبت به مدت مشابه در سال 2020 121.2 درصد از ارزش فروش برخوردار بودند ، در حالی که وینیل 30.9 درصد رشد داشت. حق امتیاز همگام سازی موسیقی لاتین با 50.3 درصد افزایش به 4.5 میلیون دلار رسید.

ماه گذشته، یک مطالعه عادات پخش موسیقی طرفداران آمریکایی را روشن کنید. 68.4 درصد از پاسخ دهندگان Gen Z فهرست شده اند Spotify به عنوان پلت فرم ترجیحی آنها (پس از آن Apple Music) ، و سرویس مستقر در استکهلم نیز بالاترین نقطه را در لیست روشهای مورد علاقه طرفداران هزاره برای پخش موسیقی قرار داد. جنرال X ، ترجیح داد موسیقی YouTube به Spotify – بیش از 26 درصد از نسل نشان داده اند که آنها اصلا موسیقی پخش نمی کنند.

به عنوان نشان دهنده رشد بین المللی جریان ، شش ماه اول 2021 بر اساس گزارش MRC Data ، افزایش 27.5 درصدی سالانه جریانهای آهنگ جهانی (1.3 تریلیون) در مقایسه با 10.8 درصد افزایش سالانه برای جریانهای درخواستی ایالات متحده (555.3 میلیارد).

درخواست حذف خبر:

«مجله اینترنتی کاکو موزیک» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت های سراسر جهان دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت کاکو موزیک نبوده و مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه در مورد انتشار این خبر انتقاد یا پیشنهادی دارید لطفاٌ کد خبر را به همراه موضوع به آدرس ایمیل report@kako-music.ir ارسال فرمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «کاکو موزیک» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

منبع
digital music news

سجاد معصومی جانی آبادی

سجاد معصومی جانی آبادی، متولد دهه هفتاد در استان فارس است. وی مدیر مسئول و بنیان گذار رسانه موسیقی کاکو موزیک، مجله اینترنتی موسیقی کاکو موزیک، خبرگزاری کاکو نیوز، طراحی سایت و گرافیک کاکو دیزاین و آکادمی نخل می باشد. همیشه اون تغییری باش که میخوایی تو دنیا ببینی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا