اخبار موسیقیموسیقی ایرانموسیقی جهان

کاربران از استفاده‌ی هدفون برای گوش دادن به موسیقی بی‌نیاز می‌شوند

با ایجاد یک حباب صوتی کاربران از استفاده‌ی هدفون برای گوش دادن به موسیقی بی‌نیاز می‌شوند

 

رسانه خبری تحلیلی کاکو موزیک : دانشمندان یک دستگاه رومیزی ابداع کردند که با ایجاد یک حباب صوتی، کاربر را از استفاده از هدفون برای گوش دادن به موسیقی بی‌نیاز می‌کند.

«آسوشیتدپرس» گزارش داده است، جهانی را تصور کنید که در آن با حباب صوتی شخصی خود این طرف و آن طرف می‌روید؛ بدون نیاز به هدفون آهنگ‌های موردعلاقتان را گوشی می‌دهید، با صدای بلند بازی ویدئویی می‌کنید، فیلم می‌بینید و از سیستم‌های مسیریابی در خودرو استفاده می‌کنید، بدون آن که مزاحم اطرافیانتان شوید.

فناوری پیشرفته صوتی مبتنی بر تابش صدا که روز جمعه توسط شرکت Noveto Systems معرفی شد، این امکان را فراهم می‌کند. این فناوری یک دستگاه رومیزی به نام SoundBeamer ۱.۰  است که صدا را مستقیما به گوش شنونده می‌تاباند.

کارکردهای متنوعی برای این دستگاه پیش‌بینی شده است، از گوش دادن به موسیقی یا کنفرانس‌های تلفنی بدون ایجاد حواس‌پرتی برای همکاران تا فیلم دیدن و بازی کردن با صدای بلند. حذف هدفون‌ها از این معادله به این معناست که کاربر به هنگام استفاده از این دستگاه می‌تواند دیگر صداهای موجود در محیط را به وضوح بشنود.

این دستگاه به کمک یک ماژول حسگر سه بعدی، موقعیت گوش کاربر را تعیین و ردیابی می‌کند و از طریق موج‌های مافوق صوت پاکت‌های صوتی می‌سازد و صدا را مستقیم به گوش می‌فرستد. صوت دریافتی را می‌توان روی حالت استریو یا سه‌بعدی تنظیم کرد که حبابی ۳۶۰ درجه‌ از صدا را در اطراف کاربر ایجاد می‌کند.

درخواست حذف خبر:

«مجله اینترنتی کاکو موزیک» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت musicema.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت « کاکو موزیک» بوده و سایت «کاکو موزیک» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه در مورد انتشار این خبر انتقاد یا پیشنهادی دارید لطفاٌ کد خبر را به همراه موضوع به آدرس ایمیل report@kako-music.ir ارسال فرمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «کاکو موزیک» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

به این خبر امتیاز دهید

User Rating: 2.6 ( 5 votes)

سجاد معصومی جانی آبادی

سجاد معصومی جانی آبادی، متولد دهه هفتاد در استان فارس است. وی مدیر مسئول و بنیان گذار رسانه موسیقی کاکو موزیک، مجله اینترنتی موسیقی کاکو موزیک، خبرگزاری کاکو نیوز، طراحی سایت و گرافیک کاکو دیزاین و آکادمی نخل می باشد. همیشه اون تغییری باش که میخوایی تو دنیا ببینی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا