آگهی

آشنایی با انواع میکروفون ها

آشنایی با انواع میکروفون ها

امروزه انواع میکروفون ها در تجهیزات صوتی کوچک و بزرگ از هندزفری‌ها گرفته تا اجراهای زنده، استفاده می‌شوند. هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و برای برنامه خاصی به کار می‌روند. با آشنایی با انواع میکروفون ها می‌توانید به عالی‌ترین کیفیت دست پیدا کنید.

ما در این مطلب انواع میکروفون ها و کاربرد آن‌ها را برای شما شرح می‌دهیم. همچنین فروشگاه آوازک را به شما معرفی می‌کنیم تا بهترین تجهیزات را با ضمانت چند ساله خریداری کنید. در ادامه همراه ما باشید.

 

لیست انواع میکروفون ها

  1. میکروفون داینامیک

اگر به دنبال چیزی قابل اعتماد و همه کاره هستید، باید میکروفون های داینامیک را تهیه کنید. طراحی مکانیکی اولیه میکروفون داینامیک بسیار ساده است، در نتیجه هم معمولی و هم بادوام بالا به شمار می‌رود.  برخلاف سایر انواع میکروفون، آن‌ها برای کارکرد به منبع تغذیه ای نیاز ندارند. این میکروفون‌ها به لطف دیافراگم و سیم پیچ متحرک خود، صدا را ضبط می‌کنند و می‌توانند این کار را حتی در سطح فشار زیاد صدا انجام دهند.

شاید این سوال پیش بیاید که دیافراگم چیست. میکروفون‌ها صدا را از طریق دیافراگم خود می‌گیرند، وسیله‌ای نازک که هنگام تماس با صدا مرتعش می‌شود. این ارتعاش، انرژی صوتی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. به همین ترتیب، می‌توانید بدون نگرانی در مورد اعوجاج یا آسیب ناخواسته، از آن‌ها برای منابع صوتی بلند مانند تقویت کننده‌های باس و گیتار و حتی کیت‌های درام استفاده کنید.

سرانجام باید بدانید که آن‌ها فقط برای برنامه‌هایی با سطح فشار صوتی بالا مناسب نیستند، بلکه در تنظیمات کم صدا هم بسیار خوب کار می‌کنند. از کاربردهای اصلی این میکروفون می‌توان به اجراهای زنده، درام، گیتار و آواز اشاره کرد.

 

  1. میکروفون بیسیم

میکروفون بیسیم، میکروفونی است که کابل فیزیکیِ آن را مستقیما به تجهیزات ضبط صدا یا تقویت کننده‌ای که با آن ارتباط دارد، متصل نمی‌کنند. همچنین به عنوان میکروفون رادیویی نیز شناخته می‌شود، زیرا دارای یک فرستنده رادیویی کوچک و مجهز به باتری در بدنه میکروفون است که سیگنال صوتی را از میکروفون، و توسط امواج رادیویی به یک واحد گیرنده نزدیک منتقل می‌کند.

میکروفون بیسیم
میکروفون بیسیم

سایر تجهیزات صوتی توسط کابل به واحد گیرنده متصل می‌شوند. گاهی فرستنده درون بدنه میکروفون دستی قرار دارد و گاهی نیز یک فرستنده در زیر لباس یا کمربند پنهان می‌شود. میکروفون های بی سیم به طور گسترده‌ای در صنعت سرگرمی، پخش‌های تلویزیونی و سخنرانی عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا به سخنرانان عمومی، مصاحبه‌کنندگان، مجری‌ها و خوانندگان اجازه دهد بدون استفاده از کابل متصل به میکروفون، آزادانه حرکت کنند. این نوع میکروفن ها در سیستم کنفرانس و برای سازمان‌ها بسیار کاربردی است. میکروفون مدل بیسیم، بر اساس فناوری Wi-Fi عمل می‌کند.

 

  1. میکروفون با سیم

همانطور که از اسم این میکروفون پیداست، در ساخت آن از سیم یا کابل استفاده می‌شود. یک کپسول میکروفون با کیفیت بالا که با سیگنال مطابقت داشته باشد، بهترین راه ممکن برای دریافت صدایی با کیفیت است. با استفاده از تجهیزات بی سیم، شما اغلب در انتخاب کپسول میکروفن محدود هستید و توانایی شما را در آزمایش میکروفون های مختلف برای یافتن بهترین عملکرد، محدود می‌کند. اما میکروفون با سیم این‌طور نیست.

این میکروفن‌ها شاید آزادی حرکتی زیادی را به شما ندهند، ولی مزایای خوبی دارند. مثلا با استفاده از آن‌ها اختلال صوتی به حداقل می‌رسد و تعمیر آن‌ها آسان است. شما می‌توانید از میکروفون سیمی در سیستم کنفرانس استفاده کنید. آن‌ها برای انتقال سیگنال خود از کابل بهره می‌برند. تمامی این میکروفن های با کیفیت در فروشگاه آوازک به فروش می‌رسند. همچنین فروشگاه آوازک خدمات تعمیرات هم انجام می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع تجهیزات صوتی و مقایسه آن‌ها، از سایت avazac.com دیدن کنید.

میکروفون با سیم
میکروفون با سیم
  1. میکروفون کندانسور

میکروفون های کندانسور دارای دیافراگم رسانای نازکی هستند که نزدیک به صفحه پشتی فلزی، قرار دارد. این پیکربندی مانند خازنی عمل می‌کند که در آن فشار صدا، دیافراگم را لرزانده و در نتیجه ظرفیت تولید سیگنال صوتی را تغییر می‌دهد. از آنجا که آن‌ها به جای سیم پیچ متحرک واقعی از ظرفیت خازنی استفاده می‌کنند، کیفیت صدا افزایش می‌یابد.

این میکروفون‌ها برای ضبط دقیق در استودیو ایده‌آل محسوب می‌شوند. توجه داشته باشید که این روش ضبط صدا به برق احتیاج دارد، بنابراین شما به میکسر یا جعبه مستقیم با قدرت فانتوم احتیاج دارید. البته به جز در مواردی که از باتری استفاده می‌شود. آن‌ها صدای هر دستگاهی را ضبط می‌کنند، ولی باید مراقب باشید. زیرا آن‌ها به اندازه میکروفون های داینامیک محکم نیستند.

برخی از میکروفون های کندانسور، دیافراگم بزرگی دارند و اغلب بهترین انتخاب برای ضبط صدا هستند. آن‌ها جزئیات و ظرافت زیادی را ثبت می‌کنند، اما می‌توانند شکننده و گران قیمت باشند. آن‌ها معمولا به منبع تغذیه‌ای از طریق میکروفن پیش تقویت کننده یا رابط صوتی، نیاز دارند. این میکروفون‌ها اکثرا برای آواز خواندن و ضبط جزئیات به کار می‌روند.

 

  1. میکروفون ریبون

در حالی که این میکروفون‌ها دیگر چندان محبوب نیستند، میکروفون های ریبون زمانی در صنعت رادیو بسیار موفق بودند. نوار فلزی سبک استفاده شده در این میکروفون‌ها، به آن، این امکان را می‌دهد تا سرعت هوا را نیز بگیرد. این مورد فرصتی را برای حساسیت به فرکانس‌های بالاتر فراهم می‌کند. در واقع این فرکانس‌ها را بدون سختی ضبط می‌کند، در حالی‌که صدای گرم را حفظ می‌کند.

این روزها علاقه به میکروفون های ریبون بازگشته است، خصوصا اینکه میکروفون های ریبون تولیدی امروزه نسبت به نمونه‌های قدیمی خود محکم‌تر و قابل اطمینان‌تر هستند. این باعث می‌شود که آن‌ها بتوانند برای ضبط زنده و برای چند ساز مناسب باشند. می‌توانید آن را به تنهایی یا به همراه میکروفون های داینامیک یا کندانسور، برای یک آهنگ با صدایی بازتر تنظیم کنید. این میکروفون‌ها برای گیتار، درام، پیانو و آواز در برنامه‌های زنده توصیه می‌شوند.

با توجه به میکروفون های ریبونی که دارای یک هادی واحد هستند، آن‌ها سیگنال خروجی بسیار کمتری نسبت به میکروفون های معمولی دینامیکی تولید می‌کنند.  بنابراین برای تولید سیگنال قابل استفاده به پیش تقویت کننده با کیفیت بالا و نویز کم، نیاز دارند.

در این مطلب انواع میکروفون ها را مرور کردیم و درباره موارد استفاده آن‌ها، به شما توضیحاتی را دادیم. البته نحوه قرارگیری میکروفن اهمیت زیادی دارد تا به بهترین کیفیت دست پیدا کنید. چنانچه به دنبال خرید میکروفون هستید و تخصص کافی در این کار را ندارید، با مشاوران آوازک در ارتباط باشید. کارشناسان ما بهترین تجهیزات را با ضمانت چندین ساله به شما پیشنهاد می‌دهند. همچنین می‌توانید از راهنمایی‌های رایگان آن‌ها بهره‌مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191016050 تماس بگیرید.

خرید انواع میکروفون
خرید انواع میکروفون

سجاد معصومی جانی آبادی

سجاد معصومی جانی آبادی، متولد دهه هفتاد در استان فارس است. وی مدیر مسئول و بنیان گذار رسانه موسیقی کاکو موزیک، مجله اینترنتی موسیقی کاکو موزیک، خبرگزاری کاکو نیوز، طراحی سایت و گرافیک کاکو دیزاین و آکادمی نخل می باشد. همیشه اون تغییری باش که میخوایی تو دنیا ببینی...

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا