آگهی

نقش مافیا در موسیقی

نقش مافیا در موسیقی

در سراسر جهان اتفاقات عجیب و غریب زیادی می افتد و برخی از آنها به حدی تعجب آور هستند که باور کردنش برای ما امکان پذیر نیست. یکی از خبرهایی که شاید شما نیز با شنیدن آن شگفت زده شوید حضور مافیا در حیطه موسیقی است. از تیتراژهای تلویزیونی گرفته تا کنسرت ها و تولید آثار و در یک کلام همه شاخه هایی که به نوعی با موسیقی ارتباط دارند مافیا وجود دارد و به شدت حوزه مورد نظر را تحت تاثیر خود قرار داده است.

متاسفانه در این بین افرادی هستند که برای مشهور شدن در زمینه موسیقی از هیچ کاری فروگذار نکرده و حتی سعی می کنند با پرداخت پول های هنگفت به یک خواننده معروف و مطرح تبدیل شوند. این ها همه تاثیراتی که مافیا در حوزه موسیقی از خود نشان داده و مشکلی است که باید مورد بررسی قرار گیرد و به صورت ریشه ای حل شود.

 

باند ها و مافیا چه تاثیری در موسیقی گذاشته اند؟

یکی از تاثیراتی که باندها و مافیا بر روی صنعت موسیقی می گذارند حضور خوانندگانی است که هیچ سر رشته ای در این زمینه نداشته و تنها به پشتوانه مالی که در اختیار داشته اند وارد این حوزه شده اند.

شوربختانه این افراد نه تنها باعث رشد و پیشرفت این هنر در کشور نخواهند شد بلکه مانع از شکوفایی استعداد افرادی خواهند شد که به صورت ذاتی توانایی تبدیل به یک خواننده حرفه ای را دارند و این بدترین اتفاقی است که حضور مافیا و باندهای موسیقی مسبب آن هستند.

اینکه یک فرد به کمک مافیا وارد حوزه بازیگری شده باشد و یا موسیقی هیچ فرقی نمی کند، تاثیری که این حرکت و عمل بر روی کاهش کیفیت هنر ارائه شده از خود می گذارد بزرگ ترین ظلمی است که می توان در مورد هنر روا داشت. اگر فردی توانایی کافی برای ابراز هنر و توانمندی خود داشته باشد که هیچ نیازی به پرداخت پول و مافیاکاری ندارد.

معمولا افرادی بدین شکل سعی می کنند خود را مطرح کنند که توانایی لازم را نداشته و می خواهند به هر روش ممکن است خود را به عنوان یک خواننده جا بزنند.

 

رد پای مافیای موسیقی در سیاست گذاری

فضای موسیقی ایران به شدت تحت تاثیر فعالیت های مافیایی قرار گرفته است و برخی خواندگان نمی توانند به صورت مستقل به کار و فعالیت خود ادامه دهند.

برخی ها ادعا می کنند که تهیه کننده ها با خوانندگان قراردادهای ده ساله می بندند و مقدار بسیار کمی از سود را در اختیار خواننده کار قرار می دهند.

اگر فرد به شهرتی که برایش برنامه ریزی شده رسید که هیچ، اما اگر این اتفاق نیفتد به راحتی خواننده مذکور حذف شده و کسی دیگری را جایگزین آن می کنند.

برای مثال فرض کنید که با تور مشهد به این شهر سفر کرده اید و قصد دارید در کنسرت خواننده مورد علاقه تان شرکت کنید. اگر این فرد بتواند به جایگاهی که تهیه کننده برای او در نظر گرفته است دست پیدا کند می تواند با اندک درآمدی که به واسطه نوشتن قرارداد به او داده می شود زندگی کند.

اما اگر نتواند آنطور که باید و شاید خود را نشان دهد در این صورت خیلی راحت از دور خارجش خواهند کرد و تنها شما می مانید و خاطراتی که از خواننده مورد علاقه تان همیشه در گوشه ذهنتان ثبت شده است.

سجاد معصومی جانی آبادی

سجاد معصومی جانی آبادی، متولد دهه هفتاد در استان فارس است. وی مدیر مسئول و بنیان گذار رسانه موسیقی کاکو موزیک، مجله اینترنتی موسیقی کاکو موزیک، خبرگزاری کاکو نیوز، طراحی سایت و گرافیک کاکو دیزاین و آکادمی نخل می باشد. همیشه اون تغییری باش که میخوایی تو دنیا ببینی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا